28 aprilie 2014: Forumul German Brasov organizează o dezbatere publică cu braşovenii pe tema drumului de După Ziduri!

fdgr2Pe 28 aprilie la ora 18, la sediul FDGR Braşov din str. Baiulescu nr 2, se va organiza o dezbatere publică cu cetăţenii Braşovului şi cu specialişti, privind proiectul de amenajare a unei artere auto în zona “După Ziduri”.
Vom invita la dezatere locuitorii din Schei şi din Centrul Istoric, direct, arhitecţi de prestigiu ai urbei, reprezentanţi ai societăţii civile şi ai mass media. Bineînţeles, sunt aşteptaţi să participle toţi braşovenii care sunt interesati de acest proiect major de schimbare a orasului nostru.

Plan tunel rutier Dupa Ziduri Brasov

Plan tunel rutier Dupa Ziduri Brasov

Practic, aleea “După Ziduri” reprezintă o oază de natură şi romantism în inima cetatii. Prin amenajarea unei artere auto cu dublu sens, acest plămân verde ar putea fi poluat, gazele de eşapament fiind mutate din stradă în … curte, iar prin lucrările de excavaţie în stâncă ar putea fi afectate două obiective turistice şi istorice de primă importanţă ale Braşovului: Turnul Alb şi Turnul Negru!

Noi, saşii suntem urmaşii celor care au construit cetatea Braşovului cu zidurile de apărare, turnurile şi bastioanele sale. Un motiv în plus, pentru a privi critic acest proiect!

Pe lângă dezbaterea publică din 28 aprilie, vom organiza in decursul anului si o conferinta de dezvoltare urbana la care vom lansa un concurs de urbanism unde specialistii din cadrul Registrului Urbanistilor Romani, http://www.rur.ro , si nu numai, sa poata sa prezinte viziunile lor, prin proiecte pentru gestionarea traficului in centrul istoric al Brasovului, tinand cont atat de aspectele de poluare cat si cele financiare.

Prin aceasta dezbatere publica dorim sa aflam pozitia Brasovenilor referitor acestui proiect si dorim sa gasim eventuale soluții alternative pentru gestionarea traficului auto și pietonal din centrul istoric al municipiului Brașov.
Eu personal sustin proiectul de transformare a str. Muresenilor in pietonala sau semipietonala dar sunt de parere
ca, in primul rand, ar trebui sa reducem drastic traficul in Centrul Istoric al Brasovului prin introducerea unui transport public sigur special si adecvat pentru liceele din centru, Honterus, Saguna, Sportiva, Miu si Pedagogic, evitand astfel traficul intens generat de parintii care-si aduc si iau copii de la scoala.
Odata redus traficul ar trebui sa facem o masuratoare a masinilor pentru a vedea daca este oportuna o artera de circulatie suplimentara pe langa cele existente, Nicolae Balcescu si Castelului.

Daca intradevar ar fi necesar sa evitam poluarea pe dupa ziduri si sa gandim eventual un tunel complet inchis care sa faca legatura intre Bartolomeu si Schei si, de ce nu, si unul intre Schei si Racadau.
Aceste tunele insa trebuie sa fie necesare in urma unor studii de trafic, de oportunitate, de fezabilitate si geotechnice si sa fie platibile din punct de vedere finaciar.

Cu respect pentru Brasov si Brasoveni

Christian Macedonschi

7 thoughts on “28 aprilie 2014: Forumul German Brasov organizează o dezbatere publică cu braşovenii pe tema drumului de După Ziduri!

  1. Vara asta a inceput un adevarat dezastru:
    Mai intai saptamana trecuta s-au aciuat din nou oamenii strazii noaptea si au depozitat o saltea si paturi si obiecte si doua valize pe care eu le-am aruncat intr-un tomberon departe, eu fiind indignat de prezenta oamenilor strazii care au deja la dispozitie dealul melcilor si nu se multumesc cu atat. Apoi unul nebun , sau zapacit beat a lasat o candela aprinsa care precis s-a rasturnat peste lucrurile boschetarilor si a incendiat catacombele de a iesit fum prin toate iesirile, chiar si cea cu grilaj de langa centrala, motiv pentru care seara asta a fost chemat un detasament de pompieri sa stinga focul cu motopompele.
    Se poate asa ceva? De asta trebuie urgent amenajate catacombele si electrificate pentru a se face muzeu de istorie si arheologie si evenimente speciale ce “muzeul figurilor de ceara”.
    Eu am lipit luna trecuta doua afise cu “accesul oamenilor strazii strict interzis” facute pe calculator la intrarile in catacombe si la buncarul de langa turnul negru si la castelul de joaca din Livada Postei pentru a tine departe acei indivizi, si boschetarii le-au si rupt si nu au crezut ca Politia Comunitara e responsabila pentru afisele mele

  2. Acum s-a rezolvat! Pe dupa ziduri in sfarsit e liniste, si catacombele nu mai sunt populate de homeless-i deocamdata, sper ca nu se intorc acolo si s-au invatat minte si ca trebuie sa se intoarca pe dealul melcilor unde au “sediul”. Am fost in catacombe azi si am investigat, din fericire nu exista victime asfixiate, si nu a aparut chestia asta la TV pe posturile locale, si dejectiile boschetarilor sunt arse complet. Acolo precis un boschetar a uitat o candela sau o lumanare aprinsa acolo pe ziduletul de caramida, care a cazut peste plapumile lor si s-a aprins, ca altfel nu imi explic.

  3. Primaria a mai incercat sa mai convinga ca ar fi “avantajos” o artera rutiera si in 2017 si in 2018 dar normal ar fi ilegal sa se demoleze catacombele pentru tunel rutier ca este rezervatie istorica, si ar fi afectate si turnul alb si turnul negru si chiar si muzeul “Bastionul Graft” din cauza excavatiilor care ar “cutremura” pamantul cum s-au intamplat surpari la Bucuresti la Drumul Taberei la lucrarile viitorului tronson de metrou.

  4. Nu va fi nici un tunel rutier in zona istorica Brasov. Deja autoritatile locale s-au lamurit.
    Catacombele clar vor deveni muzeu. Vor fi electrificate si accesul va fi limitat.
    Turnurile de pe cele doua alei vor fi functionale ca muzee si expozitii. Mai trebuie deschise Cetatea Brasov , tunelul de fuga de la cetate cu intrarea astupata de pe str. Bisericii Romane, bisericile fortificate Bartolomeu si Sf Martin, pentru a atrage multi turisti si pentru a fi evenimente culturale ca cele de la Sibiu si de la Timisoara imediat dupa ce scapam de pandemia de coronavirus.
    Lucrarile de reabilitare a aleilor Dupa Ziduri si “Sub Tampa” sunt in curs de desfasurare.
    Detalii la stirile locale online de pe BZB.RO

Leave a comment