Dezbaterea publica din 28 aprilie: cu sau fară șosea și tunel pe După Ziduri?

dezbatere_publica_fgbv_01Ieri seară, de la orele 18 a avut loc la sediul Forumului Democrat 5German din Braşov, dezbaterea publică pe tema controversatului proiect al construirii unei artere de circulaţie auto şi a unui tunel în zona istorică După Ziduri. Au participat peste 80 de braşoveni, locuitori ai centrului istoric şi ai cartierului Schei, împreună cu arhitecţi, specialişti în urbanism şi reprezentanţi ai societăţii civile. Dezbaterea, coordonată de moderatorul Sorin Peligrad, a reprezentat un exerciţiu de democraţie şi de implicare civică.

În toate marile oraşe europene au loc asemenea dezbateri publice atunci când anumite proiecte urbanistice ridică semne de întrebare prin afectarea unor regiuni istorice. Majoritatea braşovenilor prezenţi s-au pronunţat, cu argumente, împotriva construirii unei artere de circulaţie auto cu dublu sens prevăzută şi cu un tunel săpat în stâncă, în zona de promenadă După Ziduri – Bastonul Graft. S-a subliniat că prin realizarea acestui proiect se afectează grav o zonă istorică deosebită a Braşovului, una din cele mai frumoase alei de promenadă din oraş. S-a discutat mult pe tema fluidizării traficului în centrul vechi şi spre Schei, practic motivaţia acesteri artere. Participanţii au constatat că traficul auto aglomerat este o problemă reală doar în orele în care se aduc sau se iau copiii de la şcolile şi liceele din zonă. S-a propus, ca una dintre soluţii, decalarea orelor de începere a programului unităţilor de învăţământ. Practic să nu se mai înceapă orele în acelaşi timp, ci la interval de 10 – 15 minute. O altă problema a traficului de aici o reprezintă locurile de parcare insuficiente. Alte soluţii propuse de braşoveni au fost: transformarea străzii Mureşenilor în semipietonală, mărirea capacităţii viitoarei parcări de la Biblioteca Judeţeană, mutarea Maternităţii şi a Spitalului de Neurologie în altă zonă a oraşului. Au intervenit în dezbatere, susţinându-şi punctul de vedere: Thomas Şindrilaru, istoric, preşedintele asociaţiei municipale FDGR Braşov, Christian Macedonschi, consilier local şi vicepreşedinte FDGR, arhitecul Gruia Hilohi, Marcel Sofariu, preşedintele SKV Braşov, Veronica Bodea Tatulea, grafician, Diana Krausser, istoric, Klaus Muller, cetăţean german stabilit în Braşov, Ţint Reimund, medic şi mulţi alţii.

La finalul dezbaterii, 71 dintre participanţi au semnat o petiţie prin care se opun proiectului arterei de circulaţie auto după ziduri. Braşovenii care doresc să semneze această petiţie o găsesc la sediul FDGR.

(Sursa: tvbrasov.ro)

One thought on “Dezbaterea publica din 28 aprilie: cu sau fară șosea și tunel pe După Ziduri?

Leave a comment